Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website

Vyřizování stížností

Stížnost k pracovníkům a službě CDZ lze podat jakýmkoliv s níže uvedených postupů (jak pro sociální část týmu, tak pro zdravotní část týmu) a stížnost bude v případě potřeby řešena v rámci celého multidisciplinárního týmu. Níže popsané způsoby rozšiřují možnost podání a především umožňují konkrétnější zacílení stížnosti. 

Postup pro podání stížnosti – sociální služba
  • Stížnost na kvalitu poskytovaných služeb vnímáme jako zpětnou vazbu na naši práci. Využijeme ji k rozvoji kvality služeb.
  • Stížnost lze podat osobně, písemně (i anonymně) kterémukoli pracovníkovi služby CDZ Jihlava nebo vložit do schránky na stížnosti, náměty a připomínky, která je umístěna v průjezdu sídla CDZ.
  • Na každou stížnost odpovíme písemně, a to i na stížnost podanou ústně či anonymně.
  • Odpověď bude doručena do 30 dnů od data podání stížnosti. V případě podání anonymní stížnosti vyvěsíme odpověď na nástěnky v prostorách CDZ, náměty a připomínky.
V případě nespokojenosti se způsobem vyřízení stížnosti ze strany poskytovatele, je možné se obrátit na následující orgány či instituce:
  • ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu jejího vyřízení nebo od uplynutí stanovené lhůty lze požádat Ministerstvo práce a sociálních věcí o prověření vyřízení této stížnosti; v žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.
  • v záležitostech týkajících se registrací sociálních služeb na Krajský úřad Kraje Vysočina https://www.kr-vysocina.cz/
  • v záležitostech týkajících se kvality poskytovaných služeb na inspekci sociálních služeb Ministerstva práce a sociálních věcí,  https://www.mpsv.cz/cs/19977
  • lidskoprávní organizace jako např. Liga lidských práv, http://llp.cz/
  • případně na Kancelář veřejného ochránce práv, který však není ze zákona oprávněn zabývat se individuálními stížnostmi na kvalitu péče, https://www.ochrance.cz/
  • tým nemocničního ombudsmana Psychiatrické nemocnice Jihlava (email: ombudsman@pnj.cz)
  • Podrobný způsob podávání a vyřizování stížností je zveřejněn na www.cdzjihlava.cz
Vyřizování stížností – zdravotní služba
 
Vyřizování stížností proti postupu Psychiatrické nemocnice Jihlava při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami
§ 93 - 97 zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách
  • Kdo je oprávněn podat stížnost
Stížnost proti postupu nemocnice při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami může v souladu se zákonem o zdravotních službách podat pacient, zákonný zástupce nebo opatrovník pacienta, osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel, anebo osoba zmocněná pacientem.
  • Kde a jak podat stížnost
Stížnost lze podat ústně, písemně nebo elektronicky. Podacím místem pro podání písemné a elektronické stížnosti je podatelna nemocnice nebo kancelář týmu nemocničního ombudsmana.  Osobní schůzku (ústní podání) je vhodné si předem domluvit na níže uvedeném telefonním čísle nebo e-mailu. O ústní stížnosti bude sepsán záznam, který se po přečtení předloží stěžovateli k podpisu.
  • Podatelna:
Psychiatrická nemocnice Jihlava
Brněnská 455/54
586 24 Jihlava
Budova ředitelství – přízemí
e-mail: pnj@pnj.cz
datová schránka: 8kcqibg
  • Tým nemocničního ombudsmana:
Psychiatrická nemocnice Jihlava
Brněnská 455/54
586 24 Jihlava
Budova ředitelství – 1. patro
tel. 567 552 283 
ombudsman@pnj.cz
datová schránka: 8kcqibg úřední hodiny: pondělí 13:00 – 15:00
  • Hospitalizovaní pacienti mohou podat stížnost také prostřednictvím schránky umístěné na každém oddělení.
    V případech, kdy stížnost nebude obsahovat jméno, příjmení a adresu stěžovatele, předmět stížnosti a datum, bude stěžovatel vyzván, aby stížnost do 30 dnů písemně doplnil. O prošetření případné anonymní stížnosti rozhodne ředitel/ka v závislosti na závažnosti obsahu stížnosti.
  • Vyřízení stížnosti:
Vyřizováním stížností a podnětů, které nejsou vyřešeny přímo na oddělení, je v Psychiatrické nemocnici Jihlava pověřen tým nemocničního ombudsmana, jehož členy jsou zejména manažer/ka kvality, právník a osoba se zkušeností s duševním onemocněním a/nebo hospitalizací na psychiatrii. Tým nemocničního ombudsmana řeší stížnosti za účasti pacientů i zdravotníků, přispívá k uvědomění pacientů i zdravotníků o právech a povinnostech, kultivuje vzájemné vztahy, usiluje o nápravu nedostatků a vyvíjí aktivity k předcházení konfliktním situacím.
Pokud je to s ohledem na charakter stížnosti vhodné, navrhne tým nemocničního ombudsmana stěžovateli ústní projednání stížnosti. 
Tým nemocničního ombudsmana vyřídí stížnost do 30 dnů od jejího podání a  zašle písemné stanovisko stěžovateli. Ve zvláště složitých případech může ředitel/ka rozhodnout o prodloužení lhůty k vyřízení stížnosti o dalších 30 dnů. O prodloužení lhůty bude stěžovatel informován.
  • Opravné prostředky:
V případě, že stěžovatel není spokojen s postupem týmu nemocničního ombudsmana, může proti tomuto postupu podat podnět na oddělení ředitele.
Pokud stěžovatel s vyřízením stížnosti nesouhlasí, může podat stížnost k Odboru zdravotnictví Krajského úřadu Kraje Vysočina (www.kr-vysocina.cz).
  • Postoupení stížnosti
Není-li nemocnice k vyřízení stížnosti příslušná, postoupí ji do 5 dnů od jejího obdržení příslušnému subjektu a o postoupení informuje stěžovatele.
  • Závěrečná ustanovení
Podání stížnosti nesmí být osobě, která ji podala, nebo pacientovi, jehož se stížnost týká, na újmu.
Podáním stížnosti podle zákona o zdravotních službách není dotčena možnost podat stížnost podle jiných právních předpisů
.