Stížnost k pracovníkům a službě CDZ lze podat jakýmkoliv s níže uvedených postupů (jak pro sociální část týmu, tak pro zdravotní část týmu) a stížnost bude v případě potřeby řešena v rámci celého multidisciplinárního týmu. Níže popsané způsoby rozšiřují možnost podání a především umožňují konkrétnější zacílení stížnosti.
Postup pro podání stížnosti – sociální služba
Postup pro podání stížnosti – sociální služba
- Stížnost na kvalitu poskytovaných služeb vnímáme jako zpětnou vazbu na naši práci. Využijeme ji k rozvoji kvality služeb.
- Stížnost lze podat osobně, písemně (i anonymně) kterémukoli pracovníkovi služby CDZ Jihlava nebo vložit do schránky na stížnosti, náměty a připomínky, která je umístěna v průjezdu sídla CDZ.
- Na každou stížnost odpovíme písemně, a to i na stížnost podanou ústně či anonymně.
- Odpověď bude doručena do 30 dnů od data podání stížnosti. V případě podání anonymní stížnosti vyvěsíme odpověď na nástěnky v prostorách CDZ, náměty a připomínky.
- ve lhůtě 60 dnů ode dne doručení informace o způsobu jejího vyřízení nebo od uplynutí stanovené lhůty lze požádat Ministerstvo práce a sociálních věcí o prověření vyřízení této stížnosti; v žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.
- v záležitostech týkajících se registrací sociálních služeb na Krajský úřad Kraje Vysočina https://www.kr-vysocina.cz/
- v záležitostech týkajících se kvality poskytovaných služeb na inspekci sociálních služeb Ministerstva práce a sociálních věcí, https://www.mpsv.cz/cs/19977
- lidskoprávní organizace jako např. Liga lidských práv, http://llp.cz/
- případně na Kancelář veřejného ochránce práv, který však není ze zákona oprávněn zabývat se individuálními stížnostmi na kvalitu péče, https://www.ochrance.cz/
- tým nemocničního ombudsmana Psychiatrické nemocnice Jihlava (email: ombudsman@pnj.cz)
- Podrobný způsob podávání a vyřizování stížností je zveřejněn na www.cdzjihlava.cz
Vyřizování stížností – zdravotní služba
Vyřizování stížností proti postupu Psychiatrické nemocnice Jihlava při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami§ 93 - 97 zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách
- Kdo je oprávněn podat stížnost
- Kde a jak podat stížnost
- Podatelna:
Brněnská 455/54
586 24 Jihlava
Budova ředitelství – přízemí
e-mail: pnj@pnj.cz
datová schránka: 8kcqibg
- Tým nemocničního ombudsmana:
Brněnská 455/54
586 24 Jihlava
Budova ředitelství – 1. patro
tel. 567 552 283
ombudsman@pnj.cz
datová schránka: 8kcqibg úřední hodiny: pondělí 13:00 – 15:00
- Hospitalizovaní pacienti mohou podat stížnost také prostřednictvím schránky umístěné na každém oddělení.
V případech, kdy stížnost nebude obsahovat jméno, příjmení a adresu stěžovatele, předmět stížnosti a datum, bude stěžovatel vyzván, aby stížnost do 30 dnů písemně doplnil. O prošetření případné anonymní stížnosti rozhodne ředitel/ka v závislosti na závažnosti obsahu stížnosti. - Vyřízení stížnosti:
Pokud je to s ohledem na charakter stížnosti vhodné, navrhne tým nemocničního ombudsmana stěžovateli ústní projednání stížnosti.
Tým nemocničního ombudsmana vyřídí stížnost do 30 dnů od jejího podání a zašle písemné stanovisko stěžovateli. Ve zvláště složitých případech může ředitel/ka rozhodnout o prodloužení lhůty k vyřízení stížnosti o dalších 30 dnů. O prodloužení lhůty bude stěžovatel informován.
- Opravné prostředky:
Pokud stěžovatel s vyřízením stížnosti nesouhlasí, může podat stížnost k Odboru zdravotnictví Krajského úřadu Kraje Vysočina (www.kr-vysocina.cz).
- Postoupení stížnosti
- Závěrečná ustanovení
Podáním stížnosti podle zákona o zdravotních službách není dotčena možnost podat stížnost podle jiných právních předpisů.